Hello.Do Follow Me and visit my Online Shop "Mimo Shopaholics" ! LOVE YOU ! :)
Cekodoks Buntalz

Saturday, May 12, 2012

Jangan makan kicap nanti kulit gelap !

Kalau kulit tu memang gelap jangan la salahkan kicap -_- . ibarat lembu punya susu sapi dapat nama . eh ada kena mengena ke ? Kesian kicap tu tetiba jadi mangsa.

ni kicap feveret i !


Dulu masa kecik-kecik mak aku kata makanan feveret aku nasi 2 pinggan + telor dada dadar + kicap. Memang menu hari-hari la tu . Makan sampai menjilat tangan kau..... kalau boleh tangan tu nak masuk sekali dalam mulut baru la rasa kepuasan dia . Sekarang ni pon bila takda lauk yang tak masuk dek tekak kicap la jadi mangsa. Takpun makan kari dengan kicap, makan asam pedas dengan kicap, tapi yang paling ho liaw makan masak lemak cili api dengan kicap lagi-lagi kalau ikan tenggiri masak lemak cili api pedas-pedas. Terangkat bontot wa cakap sama lu !tak senonoh anak dara ni . Cakap pasal makan perut yang sememangya gendut ni da bergendang gendut tali kecapi . Mak tolong masakkan eh !


Kalau kira ikut formula matematik dah dekat 23 tahun ada affair dengan kicap . 23 tahun kau.. tolak la 2 tahun sebab masa tu baby takkan da kenal kicap kott.. kalau kicap tu buat kulit gelap dah legam macam negro da aku nie . Kan kan ? Tapi tak..kulit aku memang gelap dari azali . ala-ala ke-coklat-an gitu . Masa sekolah rendah lagi teruk , suka sangat main tengah panas masa matahari tengah tercacak atas kepala kulit pun da dekat sama dengan kap lam ya nga ! . Kawan-kawan pun membahan . Sedih -_- . Sampai hati kan kau kawan..taknak kawan ! ! eh tetiba emo lak kau elmy .

Start sekolah menengah da mula kulit cerah sikit . Sikit jela kan . Harapan la kalau nak cerah sangat kann . Yela da kenal macam-macam produk untuk kulit . Masa tu produk paling best Temulawak . Sapu tebal-tebal cerah macam topong gomak.

Aku ingat lagi ada member aku sorang guna produk Babyface . ala produk yang ada racun apa tah nama dia tu . muke dia memang cerah tapi terlampau cerah sampai pucat macam hantu kau . Dapat la dia nama glemer Mak Lampir ! kehkeh !

coklat kan kulit sy . haha !

hipotesisnye : Semakin banyak makan kicap, semakin tak gelap kulit kita . eh kicap kan buat dari soya , orang cakap soya ni mencerahkan kulit. ooOOo terima kaseh kicap !
 
This Template Was Made & Design With Love By Nabila Medan. All Right Reserved To Me.