Hello.Do Follow Me and visit my Online Shop "Mimo Shopaholics" ! LOVE YOU ! :)
Cekodoks Buntalz

Thursday, July 19, 2012

Mimo Shopaholic

Sekarang ramai kan orang buat bisnes online ? Ada yang buat untuk cari duit tepi, ada pulak yang buat full time . Dan disebabkan itu tak semena-mena aku pun terjebak sama. Yelaa akibat nak cari duit tepi, aku pun cuba nasib dengan bisnes online. So terwujud la satu kedai alam maya yang diberi nama...



Mimo tu aku ambil dari perkataan Mimosa (pokok semalu) . Bagi aku pokok semalu ni walaupun dia malu tapi dia tak malu-malu kucing.Hahaha.  Dia elok je tumbuh kat kawasan-kawasan yang terbuka.  Macam tu la aku (eh?!). Maksud aku eventho aku malu tapi aku cuba berani nak menghadap apa saja.Cehhh…. 

Aku tak ada modal. Serius ! Tapi sekarang kan banyak online shop yang buat system dropship. So first step aku guna cara dropship. Aku promote product dorang and aku mark up harga aku sendiri. Biasa lah mula-mula kena bertatih dulu . Kena tarik orang. Lambat la jugak nak ambil masa. Yang penting jangan putus asa.



Alhamdulillah, ada jugak la customer yang beli.hehehe… Walaupun tak banyak tapi rezeki kan :). Sikit-sikit lama-lama jadi bukit. Berkat yang sikit-sikit ni sekarang aku modalkan untuk beli stock. Baru je sampai stock pre-loved (bundle) VINTAGE dress and blouse. Khas untuk peng-obses vintage fashion !

Mimo Shopaholic buat masa ni hanya jual pakaian perempuan…. blouse, dress, cardigan, tshirt. InsyaAllah maybe kalau ada modal lebih aku akan tambah product kasut ke, beg ke…doa kan ye :)  . Jenguk-jenguk la kedai aku eh !




No comments:

Post a Comment

 
This Template Was Made & Design With Love By Nabila Medan. All Right Reserved To Me.