Hello.Do Follow Me and visit my Online Shop "Mimo Shopaholics" ! LOVE YOU ! :)
Cekodoks Buntalz

Friday, April 19, 2013

Kafir tanpa sedar


Assalammualaikum !

Selamat pagi Jumaat yang berkat..

Antara contoh-contoh dialog menjadi Kafir dalam tak sedar:


1- Nabi Yusof smart, aku smart lebih sket dari nabi. (jatuh kapir)

2- Tak payah la simpan2 janggut, tak payah nak bersunnah-sunnah, beselerak je muke aku tgk. (jatuh kapir)

3- Zaman nabi mane ade Gillette, sebab tu la ade jambang. (jatuh kapir)

4- Hudud dah tak sesuai zaman ni bro.. (jatuh kapir)

5- Senyum la sket, muke masam je dah macam malaikat mungka nakir dah aku tgk. (jatuh kapir)


6- Sedarlah sikit yang selama ni kerajaan bagi rezeki kat kamu. (jatuh kapir)


7-
Aku dah isi borang murtad, tapi tak diluluskan mahkamah la pulak. (jatuh kapir)


8- Erm.. kalo murtad mesti boleh buat maksiat kan? Macam best je.. (jatuh kapir)

9- Aku murtad dah, eh gurau je gurau je... (jatuh kapir)

10- Jika ikut kaedah Islam, maka mundur lah negara kita ni.. (jatuh kapir)

"Barangsiapa MEMPERSENDA, MEMPERMAIN, MENAFIKAN sunnah Rasulullah dan ayat Kitabullah maka dia kafir serta-merta" -Kitab Fiqhul Akbar: Karangan Imam Syafie.


Hahhhh beringat ye, ingatan untuk diri sendiri jugak ni. Kadang-kadang kita tak sedar benda gurau yang kita cakap tu sebenarnya kesannya amatlah besar.

So tapis la dulu mulut kita ni sebelum bercakap.

*Peace!*


 
This Template Was Made & Design With Love By Nabila Medan. All Right Reserved To Me.